fredag

Da bærer det av til sameland






Buorre beaivi! Jepsi pepsi, lørdag morgen drar vi på "teamtur" (som det så fint heter) til Alta og Kautokeino. Der venter temperaturer på for tiden 25-30 minusgrader, men pyttsann, hva er vel det for et råskinn av en bergenser som meg? Hehe. Personlig skal jeg holde prekenen (ja, hele greien!) på søndagsmøtet i Filadelfia Alta, en menighet på ca. 300 medlemmer. Trenger all forbønn jeg kan få! Føler ikke jeg klarer dette så bra i meg selv, men med Åndens ledelse skal det nok bli sving på sakene :) Prekenen har jeg kalt "Rest In Peace", og poenget er liksom at vi kan slappe av og ha en indre ro fordi vi har Jesus bor på innsiden av oss. Han har nemlig tatt vårt stress og våre bekymringer på korset. Han har omsorg for oss. (Les mer i "Ord om hvile"). Ellers skal vi kjøre snøskvatter (scooter), besøke ishotell og ha sigthseeing i Kautokeinos ENORME mengde av severdigheter. Hvorfor Kautokeino? Neeeeeeeei, vi har to samer på bibelskolen (Sara Victoria og Henriette) og de ville ha oss med opp dit, så da så.... Skal være der til lørdag 24. feb, så blir ikke så mye skriving fremover. Kjempeglad i dere alle!
Dagens samisk: Buorre beaivi - God dag!

10 kommentarer:

Vegard sa...

Lykke til alex..Du skal få en dose forbønn av meg..nøye målt i et beger velfylt og ristet til det rant over..gøy å holde preken..gjort det noen ganger jeg å..man føler seg helt hjelpeløs..men fantastisk følelse..Husk å ta homotesten før drar.. ligger på bloggen..er DU homo?

S sa...

Hehe, Alex er også homo :P

Neida... Men lykke til der oppe da :) Skal huske på dere i bønnene mine! Når er det du skal preike da kompis? :D

Anonym sa...

Hei Alex! Tenker på deg og ber for deg og alle dere som er i nord! Dette blir kjempe bra, og Gud er i dere, og vil absolutt at noe skal skje! Han skal gjøre det!!

Håper det blir en god og minnerik tur!! Jeg håper du får reste litt in peace! Glad i deg!

Charlotte I.!

Anonym sa...

Og ber om under ti minus!!!=)

-C-

Anonym sa...

Masse lykke til Alex :)
Er så bra du skal preke, (=lar Gud preke gjennom deg! :) man vokser utrolig mye på å utfordre seg selv litt ;)
Må fortelle oss hvordan det gikk da!
Nyt kulda :D

-Nina

Anonym sa...

Haha, barsk bergenser..var det det du kalte deg?:p det er kaldt der oppe, tro meg.. (det har du nok allerede erfart), og en ting.. Samer er KULE!!! Håper preken gikk fint!=)
Kos deg med kulden;)

Jan Ingar sa...

Hei gutter! Håper dere får en konge tur! Dødskult at du skal forkynne det glade budskap, ønsker deg all lykke til! Måtte sameland aldri bli det samme igjen!

Anonym sa...

hei.. du maa ha masse lykke til.. skal be for deg.. Det blir nok bra skal du se..

og eg maa nesten si meg enig med carin.. samner ER kule!!

Helene

Anonym sa...

samer**

Sturla sa...

Jeg ber...

Finmark er et fantastisk fylke - begynner å bli lenge siden jeg var der selv... Håper du koser deg på turen!

Å preke/undervise er en nyttig erfaring for de fleste av oss. Skremmende og interessant på samme tid. Håper du finner roen og tonen med de du skal preke for!

Gleder meg til referat!