tirsdag

Gastroenteritt


Da var det altså på tide, min første mageinfeksjon. Etter å ha sporet opp det som sikkert er La Paz´ eneste lege som snakker engelsk, var ble altså løsningen en sjokkrosa substans som mest ser ut som maling, Bismutol.

Men når jeg kom til apoteket, ville de ansatte helst at jeg skulle gi blaffen i legens råd, og heller kjøpe bolivianernes yndlingssnacks, antibiotika, som brukes mot alt her nede av stort sett alle. Jeg takket høflig nei, før jeg presiserte at om alle bolivianere bruker antibiotika, vil de ikke ha virkning av det lenger om noen år. Dette var helt nytt for de ansatte farmasøytene.


Jaja, wish me luck! Jeg bare chiller litt med DVD mens jeg blir frisk. Alle DVD´er koster fem kroner på gaten her, så d e ikke mangel på underholdning mens jeg er her!

2 kommentarer:

AnneB sa...

Haha ,dette selges over disk i USA, og brukes av mange. Håper du ikke måtte bruke penger på lege...Her er linken til det amerikanske produktet.http://www.pepto-bismol.com/ Enjoy the PINK!!

Alexander sa...

Takk for tipset. Det funket faktisk bra ogsa!