fredag

Ord om hvile 3

Da er vi kommet til post 3 på min serie om hvile som jeg skriver når jeg føler inspirasjon til det...

"For Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke. 6 Derfor kan vi tillitsfullt si: Herren er min hjelper, jeg frykter ikke. Hva kan et menneske gjøre meg? "
(Heb. 13:5-6)

Tygg litt på dette verset, hvorfor skal vi være redd og bekymret, når vi har en så kjærlig Gud som alltid har sine øyne festet til oss, og vil støtte og hjelpe oss HVER gang vi møter utfordringer. Han holder oss oppreist og slipper oss aldri.

Vi trenger ikke å frykte for tiden som ligger foran oss, eller for hva mennesker kan gjøre oss. Det er fordi vi har en ubeskrivelig herlig Gud, som alltid støtter oss og verner om oss. Om vi har skader som andre mennesker har påført oss, vil Guds godhet lindre smertene og helbrede sårene :)

God bless, og tør å hvile hele tyngden av din bekymring på Herren!

8 kommentarer:

S sa...

Er det ikke noe som heter at faith staves R I S K? Hehe, veit ikke helt om jeg er enig i det som ligger bak, men tja, det er jo noe i det da ^^

Jeg velger hvertfall aktivt å stole på Gud, i alt... Hvertfall så langt, og det har nå vært en del :)

Informant sa...

Det er sant Alexander. Vi kan virkelig falle til ro når vi vet at Gud står fast. Han er den samme!

Kos deg videre med mye bra Guds ord og fellesskap i Oslo!

Jan Ingar sa...

Se Sondre Haug lage mat:
http://www.youtube.com/watch?v=FeMJRb2PsT4

Vegard sa...

Bra sagt..lagt ut ny post på bloggen min nå (endelig)..kost deg med jentebesøk..ossen gåre med kona di..hu blei vel ikke sjalu..heheh..legg gjerne igjen en kommentar..bra å få litt tilbake mld..Vikrig å kunne vile i troe på Gud og hans nåde

May-Grethe :-) sa...

Så fine ord, og det er så sant, så sant.. Det er skikkelig hærlig å være frelst :-) Ha en velsignet påske:)

Alexander sa...

Takk for gode tilbakemeldinger!
Fornuften tilsier at vi i alle tilfeller burde ta saken i egne hender, men å kunne legge ting i Guds hender vil alltid lede til et rikere liv.

Tror nok jeg klarte å skjule damebesøket ganske bra. Hehe. For utenforstående: Når det gjelder det med "kona", er det bare en intern greie :-)

Ha en fantastisk påske, alle i hopa! Dette er tiden der vi "feirer" det offer som Jesus ga for oss ;-)

frøken Silje sa...

Bra sagt det der...Artig at du har lagt meg til i 'Folk og røvere'-listen. Antar den eminente tittelen min har med språkføringen på bloggen min å gjøre? ;p

Sandra sa...

Hallo alle sammen, Mirabel fra Canada Kjæresten min og jeg var glade så vidt jeg kunne fortelle, og jeg trodde aldri at vi skulle gå i stykker. Da fetteren hans døde i en tragisk bilulykke dro han tilbake til Storbritannia i en uke for å være sammen med familien , Jeg kunne ikke gå fordi jeg var i midten av å underholde kunder fra byen for arbeid. Han så ikke ut til å være opprørt over at jeg ikke kunne gå, så jeg lot ham være. Det neste jeg vet, han koblet på nytt med en gammel venn fra videregående som han hadde knust på for mange år siden, og de begynte å ha en affære! Jeg hadde ingen anelse om hva som skjedde før en måned etter at han kom tilbake fra Storbritannia. Han fortsatte å se både henne og jeg, til jeg fikk ham til å sende en tekst til henne en natt, jeg konfronterte ham og han fortalte meg sannheten om hva som skjedde, vi brøt opp og gikk våre egne veier. Ingen av oss kjempet for forholdet vårt, jeg var sint og bestemte meg for ikke å være opprørt over det og bare fortsette å bevege seg. Så etter en måned med ikke å snakke med ham ble jeg trist, jeg ville at han skulle fortelle meg at han ønsket å være sammen med meg og ikke henne, kontaktet jeg dr. Otumba for en kjærlighetsformulering, og han hjalp meg helt! han var i stand til å få ham til å savne meg dit han ønsket å komme sammen igjen. Han hadde mange angrer og følte seg dårlig for ikke å kjempe for å beholde meg og for juks generelt. Han verdsetter forholdet vårt så mye mer nå, og vi er sammen nå! Du kan også få kjæresten din tilbake ved hjelp av Dr. Otumba ta kontakt med ham til i dag for åndelig hjelp

E-post: ( Dr.otumbaspiritual@gmail.com)

WhatsApp: +14243266872