tirsdag

Ord om hvile 2

Da er vi kommet til andre del av min serie av bibelvers som vil føre deg inn i Troens hvile og takknemlighet til vår Gud.

Joh. 16:33 "Dette har Jeg sagt dere for at dere skal ha fred i Meg. I verden har dere trengsler. Men vær frimodige, Jeg har seiret over verden!»

· I Jesus har vi fred, vi trenger ikke andre ting for å få fred
· Fred betyr ikke at vi ikke møter utfordringer. Mennesker rundt oss, situasjoner vi kommer opp i (eller rett og slett bare hverdagen) skaper fort stress og bekymringer. Kanskje møter vi motgang, og for noen virker det som om ting er håpløse, meningsløse eller kjedelige.
· Men Jesus har vunnet seier over alle disse utfordringene ;)Sett din lit til at Gud bruker alle situasjoner til å bygge din karakter, og til å utrette noe godt i ditt eget og andres liv :) (Men, selvfølgelig, er du inne i noe du ikke burde være inne i, så kom deg ut fortere enn svint!)

3 kommentarer:

Vegard sa...

herlig å tenke på..det er en bølge av frihet som sveiper over landet i dette øyeblikk...hehehe...lagt ut ny post på bloggen min nå..så løp å les...hehe..gøy å lese hva andre tenker på fortiden egentlig...

Anonym sa...

:D Godt å bli minnet på.. :) Forresten, artig at du også har fått deg blogg! ;)

S sa...

Herlige og oppløftende ord Alex :D